1. Začněte interním auditem
Než se pustíte do výběru aplikací a nástrojů, je zásadní provést interní audit digitálních potřeb vaší organizace. Sestavte myšlenkovou mapu nebo seznam konkrétních potřeb jednotlivých oddělení – od lidských zdrojů přes finance a marketing až po správu dokumentů a hesel. Zamyslete se, co by bylo dobré digitalizovat nebo automatizovat, jaká data aktuálně shromažďujete a jak s nimi pracujete. Nezapomeňte zapojit členy týmu, kteří mají přehled o svých agendách – jejich názory mohou být klíčové pro úspěch digitalizace.
2. Automatizujte procesy
Dalším krokem je volba správných aplikací a nástrojů pro řízení a automatizaci procesů. Vyberte software, který vám pomůže ušetřit čas automatizací běžných úkolů, například vyhodnocováním dat v Google tabulkách nebo propojením existujících aplikací pomocí nástrojů jako Make či Zapier. Tyto aplikace umožňují automatizovat řadu opakujících se činností a snadno propojit různorodé systémy. Pokud si nejste jistí výběrem nebo nastavením, obraťte se na dodavatele vašich systémů nebo na odborníky na digitální nástroje.
3. Digitalizujte společně
Aby digitalizace vaší organizace byla skutečně efektivní, je potřeba zapojit celý tým. Nadšení a otevřenost členů týmu k digitálním změnám může zásadně ovlivnit konečný výsledek. Během porad věnujte čas sdílení tipů na digitální nástroje a postupy, povzbuzujte členy týmu k aktivnímu využívání nových technologií a zvažte také možnost jejich školení. Digitální kurzy nebo workshopy mohou pomoci překonat počáteční obavy a zvýšit efektivitu práce všech členů týmu.
Pokud se chcete dozvědět více o tom, jak úspěšně digitalizovat vaši organizaci a k tomu potkat další organizace, které jdou podobnou cestou zúčastněte se naší konference Na digitální vlně LIVE, která se uskuteční už 19. listopadu 2024 v Anežce Praha.