Jaké jsou postřehy a rady k fundraisingu od Jany Vožechové?
„Pod fundraisingem si většina z nás představí shromažďování hlavně peněžitých prostředků. Význam slova je ovšem shromažďování zdrojů, tedy hmotných i nehmotných statků, které přispívají k provozu, rozvoji a dalším aktivitám organizace.“
Jaké jsou hlavní zdroje vaší organizace, které zdroje vám přebývají a které vám naopak chybí? Jasné otázky přináší jasné odpovědi a především popsání reality fungování organizace. To považuje Jana za klíčové při stanovování fundraisingových strategií a plánů.
„Někdy se nám zdá, že už v organizaci nemáme možnost úspor, že jedeme tzv. na dřeň a hledáme naději ve fundraiserovi, který nám přinese peníze – rychle a hodně – značka ideál. Někdy víme, že chceme otevřít další pobočky, rozšířit klientelu, poskytovat další služby, jsme zdravě ekonomicky fungující organizace a můžeme si dovolit do fundraisingu investovat. Ať tak nebo tak – za fundraisingem ve většině případů stojí potřeba změny.“ dodává Jana Vožechová.
Dle Jany je řízení změny manažerská disciplína, která má své postupy, které mohou velmi ulehčit celý proces zavádění fundraisingových aktivit do organizace a především ušetřit náklady.
Pohled na fundraising ze širšího úhlu pohledu umožňuje vykročit správným směrem nebo se ujistit, že jdeme správně, případně se rozhodnout vydat se jiným směrem.
A co podle Jany Vožechové dělá dobrý fundraiser? „Více naslouchá a méně mluví. Máme dvě uši a jednu pusu“.
S Janou Vožechovou můžete projít naší Akademí Alchymie fundraisingu, která obsahuje úvodní telefonát se zjištěním očekávání a vstupní dotazník, čeho chce účastník během kurzu dosáhnout, 3 prezenční setkání spojené i s networkingovou večeří, 3 online setkání. Na akademii se potkáte se zajímavými hosty z prostředí nezisku, ale i businessu. Naším cílem je, aby se každý účastník skrz zážitek, co nejlépe připravil nebo prohloubil svou fundraisingovou praxi – díky určení vlastního cíle, možností podle koučovací metody GROW.